Hry pro život 7.A, 8.A
07.května 2021
Letošní „Hry pro život“ jsme si opět moc užili. Hned v úvodní aktivitě s názvem „Jak se známe“ jsme zjistili, co o sobě všechno víme. Nedopadli jsme vůbec špatně. Většina má výborný přehled o svých spolužácích. Následující aktivitou jsme si vyzkoušeli, že je dobré, když nás na jednom úkolu pracuje více. Řadili jsme věty tak, aby celý článek dával smysl. Důležité bylo se domluvit. Další aktivita, která následovala, se jmenovala "Kdo hledá, najde". Žáci skládali slova do vět. Po přečtení společně plnili úkol, který je posunul k další metě. Po sebrání všech indicií našli sladkou odměnu. Tento úkol byl pro nás náročný, ale nakonec jsme ho zvládli. Další hry probíhaly venku. Začali jsme pohybovkou "Červení a černí". Uvědomili jsme si, jak je důležité soustředit se a být ve střehu. Další z aktivit byl "Gordický uzel". Zde jsme si potrénovali trpělivost, ochotu naslouchat, uvažovat v klidu a myslet i za druhé. Při hře "Letadla v mlze" se žáci orientovali pouze sluchem. Uvědomili jsme si, jak je důležité respektovat ostatní. Poslední venkovní aktivitou bylo "Minové pole". Po zapamatování si plánku museli žáci projít minovým polem. Zde mohli vyniknout žáci s dobrou prostorovou orientací a tím pomoci svému týmu. Program jsme zakončili ve třídě aktivitou, která je založená na pozitivních zprávách. Tato hra je pro některé žáky emočně náročná, ale nakonec jsme vše zvládli a rozcházeli se s dobrou náladou.
Eva Rousová