Moje planeta 8.A
09.června 2022
Ve čtvrtek dopoledne se třída 8.A ocitla v jiném planetárním systému, kde si pod vedením učitelek Taláckové a Jenčíkové žáci vyzkoušeli chemické a fyzikální zákonitosti, výtvarně - hudební interakce a především své hranice v sociální rovině (kde mám hranice já, kde jsou hranice toho druhého) . Projektové vyučování “Moje Planeta” začalo společnou přípravou v tělocvičně - aranžováním velké role papíru a obarvením bublifuků. Foukání obarvených bublin bylo pro žáky zábavné - vytvářeli svůj svět, galaxie, solární systém na papíře a zároveň se krásně procvičil dech, jemná motorika i gymnastika mluvidel. Žáci poslouchali výběr skladeb “Foukání větru” a “Andělská hudba” a dále žáci bez verbálního projevu a pomocí pantomimy vytvářeli kolem sebe obaly planet, kde byl důležitý tvar, velikost i jak se na Planetě cítím. Tyto Planety pak kooperovaly s dalšími planetami a pohybovaly se k sobě, vzdalovaly se či narážely do sebe. V další části projektu žáci kreslili svoji vlastní planetu - zamysleli se, čím bude pro ně jejich planeta zvláštní, jaké barvy použijí, co na té Planetě potřebuji, abych se tam mohl/a zabydlet. V závěrečné části jsme s žáky v muzikoterapeutické místnosti sdíleli zvuky planet. Každý žák si vybral svůj nástroj, který reprezentuje jeho Planetu a zahrál skladbu či zvuk své Planety ostatním žákům i učitelům. Všichni jsme poslouchali s velikým zaujetím a žákům se výběr hudebních nástrojů podařil. Projekt žáky bavil a rádi by si ho zopakovali.
Simona Jenčíková