Máme se rádi 4.A
30.listopadu 2022
Máme se skutečně rádi? To jsme si ověřovali ve dvouhodinovém preventivním programu, který nám opět velmi rychle utekl. Program jsme zahájili rozehřívačkou, při které jsme se trochu zapotili, ale i zasmáli. Poté jsme se zaměřili na to, jaké pozitivní vlastnosti máme a jaký přívlastek bychom před své jméno při představování se, vložili. Zjistili jsme, že je těžší na sobě hledat pozitivní vlastnosti nežli ty negativní. Při další aktivitě s názvem “podpisovka” jsme sháněli podpisy těch, co splňují dané tvrzení v tabulce. Lépe a rychleji tuto aktivitu zvládli Ti, co byli pozorní při předchozí výměně míst u shodných odpovědí. Po vyplnění tabulky jsme byli překvapení, kolik společného se svými spolužáky máme. Další hrou, která nám velmi dobře šla, byla hra na pozornost, s názvem “kde je…”. Žáci se pohybovali po třídě, na smluvený signál zastavili, zavřeli oči a poté měli ukázat na pedagogem jmenovaného žáka. Ve druhé části programu jsme se zaměřili také na spolupráci, kdy měli vždy dva spolužáci nakreslit jednou tužkou bez mluvení psa, dům, strom, mrak a slunce. Tady jsme si mimo jiné uvědomili, kdo je ve dvojici tahounem a jak se tato pozice projevuje při spolupráci ve třídě. Závěrem každý ze žáků pro své dva sousedící spolužáky vytvořil “minci”, která měla být odměnou. Mince si žáci v samém závěru předali a mnozí byli velmi mile překvapení, za co minci získali. I zde se nám potvrdilo, že se máme rádi :-)
Petra Polívková